Facebook-badge

dinsdag 11 september 2012

Strandwandeling Wimereux

Maandag 10 september

 De mooiste plaatsjes van Boulogne hebben we al verkend. Gisteren, die Colonne van Napoleon, dat was ook al buiten centrum stad. Hebben zo'n 2u30 gestapt , met juist eens 2 x 5 minuten op een bank wat zitten uitrusten. Hadden wel een planneken, maar zonder kilometers erop.
Er zijn nog zaken die we wel eens willen zien, maar te ver te voet. Enkel Nausicaa, dat is hier vlakbij, maar daar mogen de hondjes niet mee, en dat houden we voor later. Nu het nog goed weer is, willen we er buiten van kunnen profiteren.
Hier in de buurt van de jachthaven is een autoverhuur. Wij erbinnen gestapt en een auto gereserveerd voor '+ 3 honden'..... hmmmm, enkel nog een kleine bestelwagen... Ja , Ok dan.
Maar zo simpel was het ook weer niet. Piet zijn rijbewijs ligt in Breskens in onze auto. Géén probleem, ik heb het mijne bij !!! De garantie voor betaling achteraf is 'carte bleu'... en die ligt thuis (vind ze hier toch niet ). Piet heeft zijn VISA (hier noemen ze dat carte blue) WEL mee, maar aangezien het contract op mijn naam opgemaakt is, moet IK mijn VISA kaart kunnen voorleggen...
Probleem dus... voorlopig géén auto...
Terug naar de boot, Visa proberen te bereiken...moest te lang wachten op een 'medewerker'. Ondertussen had ik via homebanking wel mijn kaartnummer teruggevonden. Naar onze bank zelf getelefoneerd en ook vervaldatum van mijn kaart kunnen noteren. Enkel het speciale nummer aan de achterzijde van de kaart konden ze (of willen ze niet) doorgeven, zeker niet per mail. Maar ik ben er bijna zeker van dat ik dat nummer uit mijn hoofd ken..;
Terug naar de autoverhuur... met het kaartnummer dat direct geverifieerd werd ,was het OK : we kregen de auto. (We hadden al voorgesteld om bv een waarborg van 500 € te geven, maar dat mocht niet, enkel 'carte blue')  Gezien gans die heisa, hadden we eigenlijk niet meer gevraagd wat voor een auto we nu eigenlijk kregen... Bleek inderdaad een bestelwagentje te zijn... de hondjes vanachter, maar HELEMAAL AFGESLOTEN..!!! Neeneen, wat nu... Dekentjes en kussentjes ingelegd, licht aan, maar ik vond dat dus maar nieks . De woefs sprongen er wel direct in.. schuifdeur toe. Piet en ik vooraan, startten en reden 100 meter verder...Ik keek op dat moment rond mij en zei tegen Piet : zeg, hier is plaats voor 3 personen hier vooraan : chauffeur, ikke en nog een plaats... en aan mijn voeten... ja, jullie snappen het...
Paavo, Harpa en Dina, Piet en ikke als sardienekes in da cabineken.  Stel je voor...Paavo aan mijn voeten, Harpa en Dina naast mij (op die ene voorziene plaats), maar had wel de gordels rond ons alle 3 vooraan kunnen aandoen!  We gaan morgen toch een andere wagen vragen, ofwel zet ik mij vanachter met de woefs, want zoals we dezenamiddag gedaan hebben...het was een test, maar mislukt... en niet veilig. We waren enkel tot Wimereux gereden, waar we een wandeling op het strand gemaakt hebben. ( is hier maar 6 km vandaan)

Paavo glundert


Zie nu, Dina op kop...!!!




Zotte Harpa..


3 op een rij

                              


Huisje


Piet weeral met natte broek....





Opvallend


Zijkant



Stijl van de huizen hier in deze straat


Slechte foto, maar je ziet toch wel, dat dat hier zeer krap is...


Ons voituur... tot morgen toch....

Terug aan boord , kwamen onze  Nederlandse buren terug aangevaren. Ze waren dus even overgevaren naar Dover(gisteren), en vandaag terug naar hier. Zij vertrekken morgen al naar st Valéry, wij zeker nog niet. Wij wachten op het gepaste moment, niet vroeger.. en zij hebben ook  aan niets of niemand rekenschap te geven (hebben ook geen hondjes bij).

2 opmerkingen:

Tosy zei

Geweldig Sonja, om te lezen over jullie avonturen. Geniet er maar flink van. De foto's zijn prachtig van alle drie op het strand. Fijn om ze zo te zien genieten. Ook Dina al los zie ik en dat gaat ook al goed...!!
Groetjes Tosy.XX

sonjamuylaert.blogspot.com zei

Hey Tosy,
Ben nu nog eens aan het 'herbekijken'. Het is inderdaad fijn ze zo te kunnen laten 'genieten' hé. Je kan daar zo blijven naar zien hé
Groetjes
Sonja