Facebook-badge

dinsdag 18 september 2012

Bestemming uitgesteld....

Dinsdag 18 september

Het voelde dezemorgen toch wat frisjes aan bij het ontwaken. Verwarming aan of niet ??? Aangezien de hondjes aanstalten maakten om nogal vlug buiten te moeten , dronken we vlug een tas koffie en waren we weg op wandel. We waren maar net de deuren van de jachthaven buiten of we konden merken dat het inderdaad 'dringend ' was voor Paavo, Harpa en Dina!!! Mooi, die zaakjes waren vlug geklaard en opgeruimd... De wandeling verdergezet richting phare, toen het begon te regenen. We waren daar in nogal open vlakte, en de wind viel daar nogal tegen .. Dat zette ons tot nadenken. Gaan we wel vertrekken dezemiddag? Terug aan boord, nogmaals de meteo bekeken en besloten om toch nog maar dagje hier te blijven. Hier is het rustig liggen en als je zoals verwacht nog regen krijgt en tegen de avond windkracht 6, blijf je beter hier. Want eens je hier vertrekt met bijna hoog water, en je dan voorbij de ATSO-boei komt, je vindt dat het weer te slecht is.... je kan niet meer terug naar binnen, want op dat moment is het tij al aan het keren ... en loop je vast. (van hier uit de jachthaven tot de boei is 1,5 à 2 u varen).
Geen probleem, we maken er wel een fijne dag van...
Na de middag kwam de zon er beetje door, afwisselend toch met regenbuien. In de namiddag beetje geluierd en boekje gelezen.
We maakten ons klaar voor de namiddagwandeling en zochten eens een ander trajectje uit.
Onze plannen moesten vlug aangepast worden... Bij het van boord stappen, liet ik 1 van d 3 leibanden in het water vallen... joeps... weg. Heb géén reserve mee.. , dan maar met een koord voorlopig. Bij onze vriendelijke havenmeesteres een adres gevraagd waar ze dit zouden kunnen verkopen. Ze stuurde ons naar de Brico. Daar toch iets kunnen kopen dat op een leiband gelijkt (grrr). Is niet naar mijn zin, maar ja, wie heeft die goeie in 't water laten vallen??? Ach , niet zo erg eigenlijk, er zijn wel al belangrijkere zaken in 't sop gedonderd.(hmmm).  Ik koop thuis wel terug dezelfde als die 'verzopene' leiband....
Voor het eten nog een lekkere warme douche genomen in de verwarmde sanitaire voorzieningen hier. Op deze tijd van het seizoen ben ik er dikwijls alleen in de douches, en kan ik op mijn eentje vrolijk zingen, niemand die mijn gekweel hoort !!!!!
Morgen hopen we toch te kunnen vertrekken naar Dieppe, anders halen we het zeker niet... Breskens op tijd, bedoel ik...

Geen opmerkingen: