Facebook-badge

woensdag 19 juni 2013

Etappe 8 : St Valéry en Caux - Fécamp


 Dinsdag 18 juni
Deze morgen vroeg opgestaan want het is  hoogtij om 7 uur en dan zou het bruggetje open gaan. En dat is stipt, anders moesten we een half uur wachten. Paavo, Harpa en Dina hadden er niet veel zin in , om zo vroeg al te gaan wandelen...,
16 mijl tot Fécamp, wind Zuid oost -bft 2 . Op motor dus. Hadden wel stroom mee.
Het beloofde een stralende dag te worden. Ik al vroeg in T-shirt bij vertrek... jeiie... dacht ik , eindelijk zon ! Op dat moment was het AL 18° C, veelbelovend dus...
Maar, na korte tijd kregen we mist.... Voor alle veiligheid zette Piet de radar op. Ik begon het daar boven al veel frisser te vinden... Sweater aan. De mist trok weg,  bewolkte lucht te zien dan, en nadien regen en nog frisser. Toen hield ik het boven helemaal voor bekeken. Ik nestelde mij knus bij de warme lijfjes van de woefs. Die lagen na de vroege wandeling mooi tesamen in de achterkajuit nog wat voort te slapen...en ik deed met hen mee :-)
Om 9u30 naderden we al de breakwaters van Fécamp, om 9u45 lagen we aangemeerd.

Dit was om 6u30 dezemorgen tijdens onze wandeling


Nog even wachten tot bruggetje opengaat







We zijn erdoor, en varen nu de vaargeul uit





4 domme bollen (centrale..)


En hier begon plots de mist


Zijn aan ingang Fécamp






Op de capitainerie vertelden ze ons dat het interessant kon zijn om het paleis van Bénédectine te bezoeken. We hadden dat gebouw voorheen al eens van buiten gezien, maar binnen, de distillerie te gaan bekijken, interesseerde ons eigenlijk niet. Maar er was ook een tijdelijke expositie van Bernard Pras die misschien wel de moeite zou zijn : les anamorphoses impressionnistes.
Ik vond het al bij al géén geslaagd bezoek. Noch het 'paleis' , zo noemen ze dat toch officieel, noch de tijdelijke expositie.  De bedoeling : de winkel om te verkopen, waren we dan ook vlug buiten.  We hadden nog wat tijd over vooraleer we terug aan boord gingen bij de hondjes. Wat verder een koffie gaan drinken was véél leuker.

Bénédectine : het paleis


Keienstrand 


Dina met zeemansoog :-)

En tot slot nog een kort filmke van vandaag, onderweg... toen het nog zonnig was natuurlijk....


Geen opmerkingen: