Facebook-badge

zaterdag 8 juni 2013

Duinkerke

Dezemorgen was de beslissing vlug genomen : we blijven hier vandaag.
Ook morgen wordt er nog teveel wind voorspeld. We krijgen dus extra de gelegenheid om de stad verder te ontdekken.
Vandaag markt, volgens een Vlaming uit Landen, die we hier tegenkwamen, de moeite waard !
Uitgeslapen hondjes mee op wandel.. , en wij nadien op weg richting Belfort, waar de marktkraampjes ons verwelkomden met hun rijke geuren en kleuren. Best eens leuk, zeker als de zon schijnt !
Geladen als muilezels terug richting Hoidja.
Paëlla, couscous, beenhammetje, kip, kippeworst,  radijzen, brood, kerstomaten, kersen, meloenen, lenteuitjes, aardbeien...... Ben ik nieks vergeten?
Na van dit lekkers  gegeten te hebben,  buiten in de kuip gezeten tesamen met de hondjes.
Ik denk dat we er allemaal van genoten hebben.
Nadien een wandeling naar het parc LAAC - met sculpturen en museum.
Langs het quartier du Grand large, met de verschillende type huizen- terug aan boord .
Hier moet je eigenlijk eens doorgewandeld hebben, best interessant.  Toen wij hier zo'n 8 jaar geleden voor de eerste keer in Duinkerke geweest waren, was de bouw hiervan juist gestart. Het was daar vroeger een heel groot stuk braakliggende grond. Mooi werk,een  meerwaarde voor de stad Duinkerke, zeker en vast ! En ik denk aangenaam wonen er nog bovenop.
Heb al wat foto's van Duinkerke stad genomen, maar vandaag laat ik jullie enkel foto's zien van onze zonnekloppers ;-) .  Ik denk dat 'bijschriftjes' hier niet nodig zijn...









Geen opmerkingen: