Facebook-badge

vrijdag 22 juni 2012

Stavoren..gezellig

Na  het onweer van gisteravond, nu  zon , af en toe een grijze wolk en véél wind. Hebben onze cabrio-kap gezet. Vandaag blijven we al zeker hier en morgen waarschijnlijk ook nog. Heb  boek meteorologie bij mij genomen. het is nu al de derde depressie in 3 weken die we krijgen. Ik bedoel duidelijk : WEERS-depressie, ik niet hé..Die depressies zo kort op mekaar... dat hoort eigenlijk niet in juni... maar, het is nu eenmaal zo. Een geluk : het is niet echt koud, maar zomerse temperaturen, dat is dan weer helemaal iets anders. Maar , we prijzen ons gelukkig. Iedereen blijft hier rustig met zijn bootje liggen, gezellig toch !!!
Harpa en Paavo willen nu ook geregeld naar boven om eens te kijken wie of wat er allemaal passeert. Voor alle zekerheid heb ik een  riem aan de winch bevestigd, zodat ik Harpa kan aanklikken eens ze boven zit. Zij is klein, lenig en rap , en kan hier gemakkellijk van boord.... dus, beetje  voorzorgsmaatregelen treffen, kan geen kwaad, dacht ik.
Vorige keer als we hier in Stavoren waren, had in mijn blog geschreven dat hier de start was van de 11-steden tocht. Dat was fout. Leeuwarden , dáár is begin en einde van deze tocht. Stavoren is een aanloop naar de Friese Meren.
En nu ga ik mij beetje buiten zetten op mijn overdekt terras... met een tasje koffie..


Geen opmerkingen: