Facebook-badge

donderdag 7 juni 2012

Monnickendam-Stavoren

Dinsdag 5 juni
Na ontbijt en wandeling met de woefkes, naar centrum stadje wat inkopen gaan doen. Bij bakker wat broodjes gekocht ten voordele van Alpe d'HuZes. -mooi initiatief ten voordele van kankerpatienten.
Nadien dacht ik wat Ijsselmeerpaling te kopen - gerookte - specialiteit hier, maar dacht er opeens aan dat, als je deze niet direct opeet, nadien gans je frigo 'gerookt' riekt. En als we dan al tijdje gaan varen, zie ik mij tussendoor niet direct 'gerookte paling ' eten...
Het was zàlig weer... ik dacht, ik doe mijn short aan, wie weet moet ik hem voor de rest van de vakantie nog uit mijn kast halen.... Morgen immers geven ze alweer regen...
Onderweg de sluis in Enkhuizen nog door, en dan het Ijsselmeer over, naar Stavoren.
Daar bijna aangekomen , havenkantoor opgeroepen om plaats aan te vragen. Omdat ze in Nederland nogal de gewoonte hebben om je te laten aanmeren 'tussen palen' hadden we een plaats 'langszij' gevraagd. Nu kan je dat nog proberen te vragen, maar in het hoogseizoen, helemaal niet. Normaal gaat iedereen voorwaarts in de box tussen de palen, wij moeten dit  achterwaarts doen (anders kunnen de honden niet van boord). En achterwaarts is veel moeilijker... dus langszij gevraagd... en gekregen...
Maar die plaats was zó ver van havenkantoor dat er geen bereik meer was voor wifi... tja, en ze hadden ons al die gunst gedaan van langszij te mogen aanmeren... kon ik nu niet terug gaan zagen voor die wifi.... dus, géén blog vandaag
Lawaaimaker-vervuiler-rijke ....

Uit de sluis varen

'Dromedaris'- Enkhuizen

WARM

Om dorst van te krijgen...

Zal het maar zelf zeggen : witte benen...

't is hier goed...

Slaapwel....
Nog een avondwandeling door 't stadje Stavoren, wat de startplaats is van de 11 stedentocht, als die nog eens doorgaat in de winter...

Geen opmerkingen: