Facebook-badge

zondag 8 september 2013

Carteret en Barneville




Voor het eerst opgestaan en gedacht : wat te koud toch... verwarming aan !
Het regende ook... dit zijn we helemaal niet meer gewoon .
Na de toch nogal bewogen aankomst gisteravond, hadden we (alle 5) , niet echt zin om er direct in te vliegen. Langzaam wakker worden, was de boodschap...




Om 9 uur ging Piet  naar het havenkantoor om te gaan horen of we een andere ligplaats konden krijgen.... Rond de middag zou er een plaatsje vrijkomen op E20 . 
De late ochtendwandeling door Carteret tot aan het vissershaventje en terug maakte ons duidelijk dat het hier een gezellig dorpje is. Foto's heb ik nog niet genomen, want foto's in de regen vind ik niet echt 'vakantiegevoel' meegeven. Ik hoop op morgen dan maar...
Rond de middag, in de regen, startten we de motor en vaarden naar de vrijgekomen ligplaats. 
Ik sprong aan wal, zoals altijd, om als eerste een touw vast te maken. Ik had me deze keer hierbij toch beetje misrekend, of beter, Piet had zich beetje te ver van het ponton af gemaneuvreerd, zodat ik van iets te ver af moest springen. Gelukkig lag er nog een boot, waar ik even kon tegen aan leunen... of ik lag het water in.
Het bleef regenen tot rond 16 uur. De zon hebben we vandaag niet gezien. We maakten wel een wandeling tot het fusiedorp Barneville zo'n 2,5 km verderop langs le Village du Tot : een typisch normandisch dorpje. Tot onze verbazing maakten we de hele wandeling vol , zonder regen, op enige druppels na...
Een regenachtige dag... er zullen er nog komen... 
Maar dat houdt ons niet binnen!
Morgen gaan we terug op stap.. Het is natuurlijk allemaal veel mooier als de zon schijnt. We mogen echter niet klagen. We hebben een hele mooie zomer gehad!  

wijndruiven




poes (beeldje) op een dak..


kerkje van Barneville




oude wasplaats





Geen opmerkingen: