Facebook-badge

woensdag 28 augustus 2013

Etappe 14 : Ouistreham - Courseulles sur mer


Het stukje hieronder heb ik gisteravond reeds geschreven, maar kan het nu pas versturen.
De volgende dagen , hier of/en in Grand Camp Maisy zal het steeds moeilijk zijn om mijn blog up to date te houden... Ik doe mijn best..

Dinsdag 27 aug.
Opgestaan om 7 uur. Mijn 5 km joggen, voor gisteren avond gepland, was er uiteindelijk niet van gekomen.
 Dus.. Dezemorgen eerst gaan lopen tot de pointe du Siège en terug tot een stukje voorbij de jachthaven, zodat ik juist 5 km gedaan had. Ik voelde wel dat het een tijdje geleden was, maar was nadien toch weer beetje fier op mezelf . Vakantie, en dan jezelf beetje gaan pijnigen ??? Maar , het doet nadien toch zo’n deugd…en … een dessertje heb ik  dezenamiddag wel verdiend… J
Nadien naar de Riva tot aan het monument, om mijn gisteren gemankeerde foto’s te kunnen nemen.
Om 11 uur terug aan boord..Cabrioletkap uiteenhalen en opvouwen, hoes van fok eraf, navigatieinstrumenten ‘on’, motor op,  en klaar om ons naar de  sluis te begeven. We waren met velen aan het wachten voor de sluisdeuren. Het was ook héél mooi weer om te gaan varen . Om 12 uur de sluis in en 12 u 30 passeren we de breakwaters , en zetten koers naar Courseulles-sur-mer. We konden bij bft 3 Noord, rustig zeilen tot op 3 mijl van de haveningang . Daar werd de motor aangezet.
Om 16 uur afgemeerd op ponton N - dwars
Het wemelde van het volk rond de jachthaven. De kade was langs alle kanten bezet met mensen die aan het vissen waren. Ook de visstalletjes etaleerden hun vers gevangen vis.
We konden al gauw gaan wandelen met de hondjes, en vonden vlug een parkje, met groene wegeltjes. Nadien kwamen we uit op de winkelstraat, en zo via het kanaaltje terug richting jachthaven.  
Na beetje rust en eten, de verdere verkenning  van het stadje Courseulles… levendig, gezellig,mooi ook.

In de sluis


...bij goed weer !


uit de sluis


Babbelen op zee..


jetski


aankomst Courseulles







Drukke jachthaven


Op wandel




Geen opmerkingen: