Facebook-badge

vrijdag 31 augustus 2012

Nog steeds in Nieuwpoort

Donderdag 30 augustus

Nog steeds in de jachthaven van Nieuwpoort. De voorbije 2 dagen steeds ZuidWestenwind-dus wind pal op kop. De volgende etappe is Duinkerke-ligt hier maar 15 mijl verder, maar we moeten wel rekening houden met verschillende zandbanken hier voor Nieuwpoort. Met onze diepgang, gaan we hier zeker niet tussen varen (of over, bij hoog tij) . Ook de Gps kan je niet juist hebben tot op 5 meter, dus varen we liever langs boven de zandbanken, wat dan wat verder is, maar veiliger.
Vandaag véél buien gehad, en vanaf de avond harde wind (bft 6). We liggen hier flink te dansen met de boot. De wind,  NoordWest ondertussen, blaast vlak de havengeul binnen. Het water wordt dan 'opgehoopt' en deint dan uit in de jachthaven, waarvan wij nu op dit moment kunnen meegenieten....haha, de charmes van het zeilen, zelfs bij het slapengaan..
Morgen draait de wind verder Noord en zouden we in principe met halve wind kunnen vertrekken richting Duinkerke, ware het niet dat er waarschijnlijk nog steeds windkracht 5 à 6 zal zijn.
Mijn internetverbinding is hier nogal slecht-ik zou steeds moeten boven gaan zitten, binnen lukt het helemaal niet.... Dus ik heb wel al wat foto's op fb gezet, maar om ze hier te zetten, op mijn blog... dat duurt een eeuwigheid om ze te uploaden. Dus die volgen later wel...
Hierna staan er wel 2 die ik dezenavond nog genomen heb ,toen het al pikdonker was.



Gezien in etalage..


Een geluk dat het maar een 'bord' is

Ga toch wat proberen te slapen....Tot morgen!!!

Geen opmerkingen: