Facebook-badge

maandag 8 september 2014

Tréguier- Perros Guirec : met dolfijntjes op bezoek !


Rond de middag verlaten we Tréguier bij opkomend water en varen de rivier af, richting zee.
Na ongeveer een uur hoorde ik plots een plons.. en keek opzij. Een dolfijn !
Ik sprong direct recht en haalde mijn fototoestel. We hebben dit jaar al meerder keren dolfijnen gezien, maar meestal verdwenen ze vlug. Ik denk dat we nu de juiste snelheid aan het zeilen waren , dat de visjes het het  moment vonden, om eens lekker te komen spelen in de golfjes rond de boeg.(als de motor draait komen ze niet zo dicht)
Nog nooit hebben we dit meegemaakt !
Op gevaar van overboord te vallen, misschien, maar deze unieke beelden, wou ik toch fotograferen en filmen...
Het gaf een zalig gevoel...
Na een kwartier ongeveer verdwenen ze. Het was op dat moment ook, dat we iets minder snel gingen zeilen, omdat de wind minderde.
Nadien viel de wind bijna volledig weg, en zetten we de motor aan. We moesten ten laatse tegen 19 uur binnenvaren in de  jachthaven van Perros. Iets later gaat de poort onherroepelijk dicht, en moet je wachten op het volgende tij...
We komen rond 18u30 aan.
Perros Guirec, een mooi plaatsje, waar we zeker enkele dagen gaan blijven, zeker nadat Piet de auto weer gaat halen, en we rond kunnen toeren naar Ploumanach' , en andere mooie plaatsjes aan de granit rose...


De 2 korte filmpjes komen in een apart bericht op blog : Dolfijnen op zee 1 / Bretagne
                                                                                           Dolfijnen op zee 2 / Bretagne








Zie je mijn buikje?

















Dag dolfijntjes alle drie !!!




Ile Tomé


Zijn we er bijna ?


Ile Tomé



Ik krijg honger hoor !


Varen Perros binnen


...Door het poortje


Geen opmerkingen: